woensdag 2 mei 2007

Dag van de Arbeid

Op 1 mei wordt in Suriname de Dag van de Arbeid gevierd. Dat betekende voor mij lekker een dagje vrij. Uitslapen, naar een inheemse markt waar sieraden, eten en schaafijs werden verkocht, hangen in de hangmat en ´s avonds naar de Waterkant en het Onafhankelijkheidsplein om te genieten van enkele optredens. Heerlijke Surinaamse muziek. Helaas was rond 23.00 uur alles alweer afgelopen en stroomde de stad leeg. Maar ik heb toch mooi weer wat Surinaamse cultuur kunnen opsnuiven.

Er staan enkele nieuwe foto´s in de verzamelmap (zie fotoalbum)

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Wanneer ik de verhalen van Suzanne en jou lees, hebben jullie straks toch helemaal geen zin om terug te gaan. Wat een heel ander leven.
Jullie mogen wel nadenken waar de hangmat komt te hangen, i.v.m. ontwenningsverschijnselen.

Succes met de voorbereiding van jullie feestje dat jullie gaan organiseren.

Maak er door twee blonde nederlanders iets bijzonders van.

Groetjes Bouwe en Ria

Maaike zei

Ja het is hier zeker anders! En ik heb al een plekje bedacht voor de hangmat, tussen de bomen en als dat niet past voor bij de schuur! (moeten de stoelen maar even plaats maken ;-))

Het feestje dat we willen organiseren gaat een bbq worden. We hebben ondertussen al iemand gevonden waar we misschien de bbq van kunnen lenen!!! Nu nog stoelen zien te regelen!

Anoniem zei

Laat iedereen gewoon z'n eigen hangmat meenemen :-)

Anoniem zei

Ha Maaike,
we zijn vandaag terug gekomen uit Roemenië en ik lees je verhalen van de afgelopen week. Wat zul je geschrokken zijn van de overval. We hebben hetzelfde vorig jaar meegemaakt in Barcelona alleen waren wij niet zoveel spullen kwijt als jij. Hopelijk kun je nog wel genieten van de laatste weken in Suriname.
Groetjes, Gea

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Terug gekomen lezen we je verhalen...de regentijd..Bij ons is er in 6 weken geen druppel regen gevallen en zitten we nu te wachten op de eerste druppels!
Ga er nog maar lekker volop van genieten..zoveel indrukken..sla ze maar op op je eigen 'harde 'schijf!
Groeten, Henriëtte en de rest.

Anoniem zei

Het regent hier net één ochtend en ik mis het mooie weer nu al...

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Net je laatste foto's van de Dijk gezien. Hoe wisten ze dat ze voor Drenten speelden? Had jij dat verteld? Of was je de enigste Drent. Hoe was het optreden van hun en de Funky Band?

Groeten van ons, Bouwe en Ria

Anoniem zei

ik ga echt niet die wedstrijd winnen! Je zag ook direct wat het rare is: mijn benen zijn bruiner dan mijn armen! Het wil niet bruiner meer en verbranden wil ook al niet. Ik zit nu cremeloos in de zon en er gebeurt gewoon he-le-maal niks. :(

Anoniem zei

Hallo Maaike,

We horen steeds dat jij zulke leuke verhalen schrijft alleen dat van die overval vinden we heel erg en jammer dat dat gebeurd is.
Verder moet het daar voor jou een hele ervaring zijn en heb je straks veel te vertellen.
Jullie ondernemen zoveel. Dat wordt weer wennen aan het leven hier.

Wij zijn terug van een week vakantie in Montaigut sur Save.We hebben het fijn gehad en het vliegen ging heel goed.
Oma vond het zelfs heel leuk. Iedereen was ook zo aardig, de stewardessen enzo. Wij mochten steeds als eerste aan boord.
Het weer was vanaf dinsdag niet zo mooi maar daar kun je toch niets aan veranderen.

Wij zullen jouw ervaringen gedurende de resterende weken wel blijven volgen.

liefs van opa en oma

Maaike zei

Leuk om al jullie reacties te lezen. En ik verzeker jullie ik kan echt nog wel genieten die laatste weken hier. De tijd vliegt echt om. Voordat jullie het weten zit ik weer in Nederland om jullie te overladen met mijn verhalen.

Het optreden van De Dijk en de Da Latin Funkparty was erg leuk. Lekker sfeertje. De opmerking van de Dijk was meer als grap bedoeld. Omdat er zoveel stagiares op het feest waren en amper Surinamers.

Mijn bruine kleur is ook al aan het minderen volgens mij. Alhoewel afgelopen zondag ben ik tijdens het dolfijnen spotten goed verbrand. Ik heb er nu gewoon nog last van!

Opa en oma erg leuk om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad bij Amanda. En natuurlijk dat het vliegen goed is bevallen.

Groetjes Maaike