maandag 28 mei 2007

Regen, White Beach en Hakim

Nog precies een maand en dan sta ik alweer op Schiphol, de tijd gaat echt snel nu.Dit is namelijk alweer de laatste week dat ik stageloop op de binnenlandredactie. Vanaf maandag wissel ik namelijk met Suzanne en ga ik nog drie weken naar de cultuurredactie en gaat zij nog drie weken naar de binnenlandredactie. Het zal wel even wennen worden om in de andere ruimte te zitten, maar ik denk dat ik me daar ook prima ga vermaken.

Afgelopen vrijdag begon het weekend met superveel regen, wat betekende ondergelopen straten, verkeersopstoppingen en natte voeten. Het is jammer dat ik nu geen camera meer heb, anders had ik echt heel wat foto’s geschoten zodat jullie konden zien wat voor chaos het op dat moment in de stad is. Op het moment dat ik dit stukje typ, staat de Malebatrumstraat (straat van de redactie) helemaal blank. Dat wordt zometeen nog eventjes kijken hoe we thuis komen, want fietsen dat doe ik dus nu echt niet!

Het weekend konden we gelukkig genieten van de zon. Dat hebben we zondag dan ook goed gedaan door een bezoek te brengen aan White Beach, een kunstmatig aangelegd stukje strand aan de Suriname rivier, vlakbij Domburg. Je hebt hier echt een vakantiegevoel met alle leuke hutjes met palmbladeren als dakbedekking. Sarah, Paulien en ik hebben aan het einde van de dag nog even een gespeed op de speedboot van mensen die daar toevallig ook waren. Het was niet superlang, maar wel supergaaf om over die Surinamerivier te ´vliegen´.
Het begon jammergenoeg tegen het einde van de dag behoorlijk regenen en onweren, maar ach, we waren toch al nat, dus zo erg was dat ook weer niet.

Zaterdag moest Suzanne voor de krant naar een torimiddag, waar ook Hakim van Sesamstraat was! Echt geweldig om die man in het echt aan het werk te zien. Het blijft mooi om naar te kijken. Een geslaagde middag!

De foto´s zijn hopelijk morgen te vinden in mijn fotoalbum.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Maaike,

Ik zag dat je al de nodige reacties op het onderwerp regen hebt gehad.
Ik kon thuis wel het weblog openen maar geen reactie geven.
Zoals je inmiddels hebt gelezen kunnen wij via het journaal TV en radio volop "meegenieten"van de regen in Suriname.
Ik lees dat het niet alleen maar regen is en dat je ook nog de nodige zon hebt.
Succes maar weer en natuurlijk ook heel veen groeten namens Henri.
Amanda

ps
ik heb je verhalen vanaf 20 mei uitgeprint en naar opa en oma gestuurd. Zij vonden het geweldig leuk om al jouw avonturen te lezen.

Maaike zei

Leuk dat je de verhalen voor opa en oma hebt uitgeprint. Zo kunnen ze alles wat ik doe toch een beetje volgen.

Groetjes Maaike

Maaike zei

O ja, de foto´s staan in de verzamelmap, het lukt namelijk niet meer om een andere map aan te maken...

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Ik vraag me even af, wat leuk blijft om naar te kijken, de torimiddag of Hakim?

Groetjes Ria

Maaike zei

Haha, ik doelde op Hakim met zijn pantomime.

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Marco van Basten heeft een aantal mensen uitgenodigd voor een trip naar Azie, daardoor konden een paar mensen van Surinaamse oorsprong niet naar het toernooi in Suriname. Is jouw bekend wat voor toernooi dit is? En gaan jullie daar nog heen?

Leuk van die mensen om jullie voor een snel tochtje op de rivier uit te nodigen. Gaat in ieder gevan veel sneller dan bij ons in de boot.

Groeten,
Bouwe

Maaike zei

Het gaat volgens mij om de Parbo Bier Cup. Suriprofs spelen dan tegen clubs van Suriname. De Suriprofs zijn voetballers die niet voor Suriname spelen maar succes hebben in het buitenland (Nederland). Het evenement is volgens mij deze week.

Met de speedboot is inderdaad sneller, maar zeilen blijft ook erg leuk!

Anoniem zei

Hoi,

Hoe was het de regendans? Wat heerlijk bij z'on temperatuur. Dansen jullie nu voor meer regen of mooi weer?
Hebben jullie ook een zonne dans?
Misschien is dat wat voor ons.

Groetjes Ria

Anoniem zei

Hey Maaike,

Wat een regen bij jou zeg. Al moet ik zeggen dat ik die foto van jullie in de bikini in de regen erg leuk vind! Hopelijk is het bij jullie nu een beetje beter weer. Nu op het moment dat ik dit schrijf, schijnt hier het zonnetje. Al geniet ik daar op het moment weinig van, want tja,... school verwacht weer verslagen en presentaties!
Geniet nog je laatste maandje in Suriname, schrijf nog een paar mooie artikelen en doe een keer de zonnedans,... mischien helpt het!!!

Liefs Milou

Maaike zei

Ik heb nog geen zonnedans gehouden, misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan doen, want ik heb het een beetje gehad met de regen...