maandag 12 februari 2007

Nog drie weken!

Over drie weken (en 1 dag) is het zo ver. Dan stap ik samen met Suzanne in het vliegtuig om rond 9.40 uur met Martinair naar Paramaribo te vliegen. Het vliegveld waar wij rond 15.00 uur lokale tijd landen, is Johan Adolf Pengel International Airport. Deze luchthaven is officieel genoemd naar de Surinaamse staatsman Johan Adolf Pengel (1916-1970) maar wordt in de volksmond altijd 'Zanderij' genoemd.
Reden hiervoor is dat van bovenaf gezien het vliegveld net een zandbak lijkt tussen al het groen van het oerwoud eromheen. (althans als ik Wikipedia moet geloven) En een dorp vlakbij het vliegveld heet eveneens Zanderij.


Net onder de m van Paranam, ligt het vliegveld Zanderij

Het vliegveld ligt ongeveer 40 km ten zuiden van Paramaribo. Om op de plaats van bestemming te komen, hebben we ondertussen via Le Grand Baldew (http://www.baldew.com/) vervoer geregeld. En de service is heel goed want we worden voor de deur afgezet, de Via Bellalaan nr. 2, ons adres tot 25 maart. Daarna vertrekken we naar Lawastraat nr. 9. (hebben jullie gelijk het adres voor als jullie mij een kaartje of brief willen sturen ;-) )


Waarschijnlijk worden we in zo'n busje naar Paramaribo gebracht

10 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo hallo,
voor diegenen die zo nu en dan ook reageerden op mijn commentaar: vanaf heden is mijn blog te vinden onder wakabun.blogspot.com.
En ik verwacht net zoveel spotters als Maaike :-) Haha nee hoor.
Maaike: gaan we nu kijken we het snelste is en wie de mooiste blog heeft? Hihi.
Groetjes!!

Anoniem zei

zal er eens kijken

Marijke zei

Heey de Zanderij... ja die vraag had ik laatst met Trivianten en toen wist ik het niet hihi. Zal ik jullie een kaartje sturen van Curacao en andersom? Lijkt me wel grappig. Ennuh ook leuk: dinsdag met de bespreking even foto's maken. Hoort ook bij het reisverslag! :D

Anoniem zei

Ha Maaike,
het begint nu op te schieten hé? Spannend hoor. We zullen je zeker een kaartje sturen. De blogspots van je vriendinnen zijn ook leuk. Trouwens, ik merk de laatste tijd weinig van Jorrit, waar blijft hij met z'n opmerkingen? Ja, hij zal z'n zussie straks nog missen!
Groeten, Gea

Anoniem zei

Laatste dagen alleen maar naar het blog gekeken - voelde er weinig voor om steeds maar weer als eerste te reageren.

Weet nu trouwens ook hoe je in een comment een link kunt invoegen: http://qompas.blogspot.com

Anoniem zei

hey allemaal
leuk om te zien hoe fanatiek iedereen aan het lezen is. nu ook nog krabbelen bij de reisgenoten van Maaike :-) Straks wordt ze nog verwaand, omdat haar blog zo druk is ;-) Nee hoor, zit je te pesten Maaike!

Enne Marijke, foto's van Windesheim, NO thanks!

Anoniem zei

Ik denk dat dat missen van Maaike nog wel mee gaat vallen. Ik heb namelijk zojuist vervanging gevonden op internet: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/frameset.php?frame1=talk . Het grote voordeel hiervan is dat je het volume kan wijzigen, de stem, en zelfs helemaal zelf kunt bepalen wat er wordt gezegd.

Anoniem zei

Je kunt bovenstaande link dus ook gebruiken om het blog voor te laten lezen ;) ... met een Catalaans of Grieks (deed me bij vlagen aan Maxima denken) accent (Chinees is verschrikkelijk, geen chocola van te maken)

Anoniem zei

grootspraak Jorrit; je gaat haar missen al zou het alleen al zijn omdat die dame op oddcast niet eens in de schaduw van je zus mag staan. Ik had trouwens verwacht dat ze scheel zou gaan kijken met de cursor op het puntje van de neus.

hallo Maaike, even testen of ik met "other" doorkom .....ja dus.

Anoniem zei

Dat scheelkijken had ik trouwens ook verwacht (en ook geprobeerd)