maandag 5 februari 2007

Vaccinaties

Dat was wel even stressen zeg. Ga je keurig op tijd van huis weg om te zorgen dat je op tijd bent voor je afspraak om de vaccinaties te krijgen. Arriveer je in de juiste straat, kun je nergens het goede nummer vinden. Dus hebben we (mijn moeder en ik) maar een aantal voorbijgangers aangesproken, maar ook zij wisten niet waar het was. Na een belletje met Meditel zelf werden we iets wijzer en even later waren we op de juiste plek, vier hoog om precies te zijn. Het inenten zelf nam minder tijd in beslag. De helft van de vaccinaties heb ik nu gekregen (gele koorts en hepatitus A/B) de rest krijg ik over een maand (hepatitus, dtp & buiktyfus). De malariapillen komen met de post, nu alleen nog een muskietennet scoren.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Achteraf geen wonder dat het bijna onvindbaar was. Meditel zit nog maar een maand op deze plek. Zelfs op de deur zat een briefje geplakt met arts en ass.arts. Een uithangbord was er niet.
De volgende keer rijden we er probleemloos naar toe.

Anoniem zei

Leuke site. Zo gauw je in Suriname zit zal ik iedere dag kijken, zodat ik je kan volgen.
Morgen stuur ik je een link van een studente die haar stage in Suriname heeft gebruikt om een lokaal te produceren bedlampje te ontwikkelen.

Anoniem zei

Maar wat heeft Maaike in dit geval aan een bedlampje? Ik dacht dat ze nog op zoek was naar een muskietennet. En laten die muskieten nu net op licht afkomen. Een bedlampje is dus geen goed idee... Eerst een muskietennet!

Maaike zei

Het gaat volgens mij ook niet om dat bedlampje, maar om het feit dat die studente in Suriname is geweest ;-)

Anoniem zei

Ik kom even tussen beide om te melden dat Maaike en ik morgen weer een stapje verder zijn met de voorbereidingen. Dan halen we namelijk ons visum op! Bovendien zijn we met het afronden van een van de twee vakken ietswat opgeluchter, maar daar gaat deze Blog niet over...

Groetjes!

Anoniem zei

dus morgen naar de surinaamse ambassade/consulaat? Veel plezier

Anoniem zei

ja idd
we zijn er geweest. komen we om ongeveer 13.00u binnen, druk! Wij zagen het helemaal gebeuren dat we te laat waren. Maaike:'Volgens mij kan je tot 13u terecht bij de balien'. Maar alles kwam goed, een uur later stonden we buiten met een sticker in ons paspoort!
Misschien staan er binnenkort wat foto's op deze blog?!

Anoniem zei

10 februari samen met Maaike naar Ruth Jacott in Groningen geweest, naar haar theatertour ¨A touch of Latin¨ Met haar muziek ging ze terug naar haar roots, een beetje Braziliaans,Surinaams,Antiliaans en Latijns-Amerikaans. Alleen al voor de sfeer en swingende muziek zou je op stage in Suriname gaan.