zaterdag 10 februari 2007

Visum

Het visum is binnen! Gisteren ben ik samen met Suzanne naar het Consulaat van Suriname in Amsterdam geweest om de voor ons gewilde sticker in onze paspoorten te laten plakken. De aanvraag voor het visum hadden we een week eerder al gedaan, dus nu was het alleen een kwestie van eventjes ophalen.
Eventjes was het alleen niet. Op het Consulaat was het topdrukte. De ruimte stond vol met mensen. `Dit wordt onze eerste proef om ons geduld te testen´ zeiden we al tegen elkaar. Geslaagd zijn we! Na een uur wachten in de warme, bezwete ruimte konden we weer naar buiten. Dit keer met sticker in het paspoort!

Op de foto: het Consulaat van Suriname in Amsterdam


5 opmerkingen:

Anoniem zei

andere foto's niet leuk?

Anoniem zei

vergeef me, ik heb niks te doen
tijdens het surfen op het net kwam ik nog wat foto's en info tegen (uiteraard!).

Daar zag ik dat een stel goede schoenen in de jungle toch echt een must zijn, net als die rugzak! Bovendien zag ik vele mogelijkheden tot het schieten van geweldig mooie foto's. Dus bij deze een oproep voor een camera die voor 4 maanden te leen is. haha.. flauw!

Wat ik verder zag was een weerkaart, Maaike: http://www.weeronline.nl/Suriname.htm
Misschien kan je ergens een link plaatsen, onder de tijd ofzo. Ik heb de link namelijk van een andere blog geplukt. Maak je geen zorgen, ik hou je wel bezig ;-)
Kleine geruststelling voor ons, het is geen lekker weer in Suriname op dit moment:-)

Nog iets leuks, al is het gedateerd:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/HAL15/
en een online woordenboek vind je op: http://www.sil.org/americas/suriname/Sranan/National/SrananNLDictIndex.html

Nou dat was wel weer even genoeg info voor nu.
Later!

Anoniem zei

Waar is deze foto van? Ambassade

Maaike zei

Ik heb al even een bijschrift geplaatst, zodat gelijk duidelijk is in het vervolg wat er op de foto staat!

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Leuk je zo te volgen in de voorbereiding. Straks natuurlijk helemaal als je er bent. Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Tonny & fam.