maandag 12 maart 2007

De eerste week

Zit je eindelijk weer een keertje in een internetcafe kom je erachter dat het hele verhaal dat je al eerder op de laptop getypt had, niet compleet op je usb staat... daarom nu in het kort even wat ik zoal gedaan heb.

Suzanne en ik beschikken nu over fietsen. Vanmiddag gaan we onze tijdelijke fietsen omruilen voor anderen die we de rest van de stage gaan gebruiken. Morgen gaan we onze fietsen meteen goed uitproberen door een fietstocht te maken door het Crommewijne district. Dit is langs allemaal plantages.

Gisteren zijn we naar de familie Koelfat geweest - kennissen van Suzanne. Dit is een hindoestaanse familie die ons zeer gastvrij heeft ontvangen. Zo hebben we ondermeer een rondleiding gekregen over hun boerderijtje en werden we helemaal volgestopt met eten en drinken. Heerlijke roti gegeten en ik heb voor het eerst een kokosnoot gegeten en gedronken! Best nog wel lekker. Wat ik vooral heel speciaal vind, is dat we gisteren door mensen die op bezoek waren bij de familie, werden uitgenodigd om naar hun bruiloft te komen. Dus 7 april hebben wij een hindoestaanse trouwerij. Nu maar hopen dat we dan niet moeten werken...

Het koken hier gaat ons steeds beter af. Het is wel moeilijk om een beetje lekkere combinaties te maken van de de producten die hier te vinden zijn. Het aanbod van winkels is allemaal hetzelfde doordat ze allemaal in handen zijn van Chinezen (die overigens geen Engels of Nederlands spreken). Maar zoals gezegd het gaat beter. Laatste hebben we al een keer kousenband met rode garnaaltjes en rijst gegeten en al een keer kippenvleugeltjes met groeten, rijst en zoetzuur saus. Is al een stuk beter als je bedenkt dat de eerste maaltijd bestond uit rijst met knakworst, en champignons...

Als het goed is zijn er weer een paar foto's bij!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wil thuis ook een palmboom. Elke dag kokosnoten!

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Wat een leuk vooruitzicht met die feestjes. Geniet ervan, je hebr tenslotte vakantie.

Anoniem zei

Maaike, pas op met eten hé, want je weet het je bent zo 10 kilo zwaarder!
Gea

Anoniem zei

Hoi Maaike en Suzanne,

Goed te zien dat jullie het ook goed naar de zin hebben. Het bevalt ons hier ook erg goed. Daarnaast is het fijn werken bij de grootste krant van Suriname.

Restauranttip: Dumpling #1 aan de Nassylaan.

Groetjes Renie en Frank

Anoniem zei

Op de website van Suzanne las ik dat ze problemen heeft met de lader. Heeft dat met de spanning te maken; 110 V, of met de steker? Heb jij hier ook problemen mee? Op de lader staat voor wat voor spanning deze geschikt is. Hiervoor moet je naar de `input` kijken, bijvoorbeeld 110- 240 VAC.

De foto met de kokosnoten ziet er geweldig uit, alsof je ze net zelf uit de boom hebt geplukt.

Anoniem zei

Hi Maaike,

Leuk om je verhaal te lezen. Zoveel verschillende ervaringen in korte tijd.
Ik wil graag van je horen hoe je kouseband klaarmaakt.

Groeten,
Amanda

Anoniem zei

Hoi Maaike,

We lezen regelmatig je berichten en concluderen hieruit dat je het daar prima naar de zin hebt. Zijn benieuwd welke fiets je nu krijgt en waarop je eerst reed (waren dat zulke ouwe barrels?). Kijk uit met die klappermelk: wordt je ontzettend dik van .... valt me op dat veel mensen zich daar zorgen over maken - al een weegschaal aangeschaft?

Anoniem zei

Ik vind de foto zeer verontrustend: ben je nu al zo bruin geworden in de regentijd?! Pfff ik ga het niet meer inhalen ben ik bang en dat met alleen zon. Doe maar rustig aan :) en er mogen trouwens best wel een paar kilootjes bij. Worden jullie van die gezellige Surinaamse big mamma's. Hihi