dinsdag 20 maart 2007

Wil je met mij trouwen?

Als blanke vrouw blijf je in Suriname niet onopgemerkt. Het meeste wat je te horen krijgt is ‘pssst’, afgewisseld met originelere uitspraken als ‘Wat zie jij er vandaag adembenemend uit’, ‘Wat heb jij mooie ogen’ of ‘Mag ik mee wandelen’. Wat ons opvalt, is dat de liefde van de mannen hier snel gaat. Iemand die je net ontmoet hebt, bombardeert ons gelijk tot zijn twee vriendinnen uit Nederland en anderen verklaren ons op straat al de liefde door uitspraken als ‘Ik hou van jou’. Gisteren ging het wel heel snel. Carlos een vriend van de familie Koelfat, vroeg of ik met hem wilde trouwen. Daar hoefde ik natuurlijk niet over na te denken…*

Hoe het verhaal in elkaar zit…
Carlos heeft drie goede redenen om met een blanke te trouwen, helaas was ik op dat moment net het slachtoffer waardoor het aanzoek naar mij ging, voor hetzelfde geldt was het Suzanne geweest ;-)
1) Wij zijn sportiever aangelegd, dus een auto is niet nodig, scheelt een hoop geld
2) Wij stinken niet uit onze mond, wat Surinaamse vrouwen kennelijk altijd doen (?)
3) Hij hoeft dan geen rouge te kopen, een klein klapje op de wang is voldoende…
4) Tot slot, wij hebben natuurlijk een euroteken op ons hoofd…

* O ja, mijn antwoord is Nha (nee, in het hindoestaans). Carlos is een Hindoestaanse man die alleen “De taal van de euro’s” (Nederlands) spreekt als hij drank op heeft. Maar dat maakt het ook wel weer leuk, want hij zorgt dan voor het nodige vertier.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dan krijg je zo'n prachtig aanbod van een 'Surinamert' en jij zegt nee? Dat je zo'n kans laat lopen... Je was toch avontuurlijk ingesteld?

Anoniem zei

Had hij ook kinderen? Want anders ben ik in één keer oma.

Groeten Ria

Anoniem zei

Zo kun je trouwens wel makkelijk besparen op rouge.

Anoniem zei

Heeft Carlos na jouw afwijzing Suzanne nog ten huwelijk gevraagd?

Marijke zei

Van je familie moet je het maar hebben. Meid het lijkt er niet op dat je nog thuis hoeft te komen! Hihi die mannen zijn grappig. Hier zijn ze iets terughoudender, maar lopen je wel aan te staren en roepen de hele tijd Dushiiiii. Maar we zijn echte macamba's en lopen rustig verder alsof we het elke dag horen. En dat van die rouge is wel waar haha. Maar ik zit onder de sproeten, dus heb straks wel een echt laag poeder nodig :).

Maaike zei

Helaas voor Suzanne, ze is niet meer gevraagd naar mijn afwijzing. En die Carlos heeft inderdaad kinderen, van onze leeftijd... dus mijn antwoord lijkt me meer dan logisch. hihi

Anoniem zei

Niet dat Suzanne daar op zat te wachten. Te oud en idd gelijk oma Ria. Wees blij dat ze nee zei. Ik ben wel in voor een lolletje, maar de leuke mannen wonen zo ver weg. Als je ze dan eindelijk gevonden hebt. Haha

Anoniem zei

ahaha dus ze trekken nu al erg aan je broek ;) nou keuze zat aan mannen daar dus :P. Ik hoop dat je er een leuke vindt ;). Of zijn de nederlandse jongetjes toch leuker? We missen je wel hoor!