maandag 25 juni 2007

Terug in Nederland




Na een vlucht van bijna negen uur stond ik tegen zes uur in de ochtend weer op Nederlandse bodem, waar mijn ouders en broer mij stonden op te wachten. En ik moet zeggen, ik vind het hier best frisjes.
Waarschijnlijk heb ik nog wel een tijdje nodig om weer te acclimatiseren, want de verschillen tussen de beiden landen zijn nog best groot. Neem alleen al de natuur; geen jungle meer met gigantisch hoge bomen, brulapen, ara's, slangen, vogelspinnen en ander natuurschoon; geen koloniale panden meer, geen avontuurlijke tripjes meer richting het binnenland of gewoon relaxen aan een van de Surinaamse rivieren en de 'no spang'-mentaliteit gaat helaas weer plaats maken voor iets anders...
...ik ga in elk geval lekker nagenieten van mijn verblijf in Suriname.

En mensen erg leuk dat jullie telkens trouw mijn blog hebben gelezen en bedankt voor de reacties! Deze week plaats ik sowieso nog een aantal foto's en volgen er nog posts over mijn diplomauitreiking (27 juni) en mijn welkomst/geslaagdenfeest (28 juni).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Leuk, dit alweer te lezen. Wel attent dat je het al weer hebt bijgewerkt!

Veel plezier morgen en tot donderdag!

Groeten, Henriƫtte en de rest.

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Het veschil is alleen qua weer nu voor je wel erg groot. Het is 14.00 uur en je leest het goed het regent nu al de hele dag en 14 gr. Het is net herfst.
Hopenlijk wordt het binnenkort wel droger en meer zon.

Groetjes Ria