maandag 4 juni 2007

Suriprofs, dierentuin etc.

Voetbal?!
Ja mensen afgelopen vrijdagavond ben ik geheel vrijwillig samen met Suzanne en Regillio naar een voetbalwedstrijd gaan kijken. En ik kan zeggen, ik vond het nog leuk ook. De Suriprofs speelden in het André Kamperveenstadion hun eerste wedstrijd en wel tegen buurland Frans-Guyana. Het was een matige wedstrijd op een zeiknat veld en er was ook geen voetbalsfeer te vinden zoals je die in de Nederlandse stadions tegenkomt, maar toch, de avond vloog om.
De Suriprofs scoorden de eerste twee doelpunten en precies op het moment dat ik besloot dat ik toch ECHT naar de wc moest, scoorde ook Frans-Guyana nog een doelpunt. De eindstand 2-1.
Paramaribo Zoo
Zaterdagmiddag ben ik samen met Suzanne en Paulien naar Paramaribo Zoo geweest. Groot is de dierentuin niet, maar toch is het leuk om een keer gezien te hebben. Het is trouwens erg jammer om te zien in hoe zulke kleine hokken de dieren leven en dat terwijl er zoveel ruimte is! Zo hebben de dieren amper ruimte om rond te rennen en zitten sommige groepsdieren helemaal alleen in een kooitje. Toch is het goed dat Suriname over een dierentuin beschikt. Ik sprak namelijk een docente van een basisschool in Bigiston (plaatsje in het oosten van Suriname) en zei vertelde mij tijdens een interview dat de kinderen vaak de dieren wel kennen maar niet weten hoe ze echt heten. Tijdens een bezoek komen ze hier achter. De entree voor de dierentuin was trouwens maar 3 srd (0,90 eurocent). Daar kunnen de Nederlandse zoo’s nog eens een voorbeeld aan nemen.

Overbridge
Net als White Beach is Overbridge een kunstmatig aangelegd stukje strand aan de Surinamerivier. Met bijna dezelfde groep (Suzanne, Sarah, Paulien, Regillio en ik) zijn we zondag naar dit ressort gereden en hebben we een pinahutje gehuurd om vervolgens de middag lekker te relaxen. Het weer zat helaas niet helemaal mee. Een enkele bui en helaas geen zon, maar lekker ontspannend was het wel.

Binnenland – cultuur
Vanaf vandaag heb ik de binnenlandredactie verruild voor de cultuurredactie. In totaal zal ik hier nog drie weken stagelopen en daarna op naar Nederland om mijn diploma op te halen. Mits mijn stage goed beoordeeld wordt natuurlijk…

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Is dit je eerste sportverslag? Een beetje matig zou ik zeggen. misschien een beetje oefenen en verdiepen in de spelers, de spelregels en de wedstrijd zelf, of is dit niet het nieuws waar jij je mee bezig wilt houden.

Met je dansles gaat het zeer voorspoedig kunnen we lezen. We verwachten natuurlijk wel een demo wanneer je terug bent. Ik neem aan dat je zelf voor een (dans)partner zorgt!

Groeten, Bouwe

Anoniem zei

Ha Maaike,
misschien word je uiteindelijk wel sportverslaggeefster, leuk toch?
Ben ook zeer benieuwd naar de slasadans, krijgen we toch wel te zien hé als je terug bent?
Nog maar even genieten de laatse weken want voor je het weet zit je weer midden in het Hollandse leven.
Groetjes, Gea

Maaike zei

Sportverslagen zijn er al genoeg, kijk voor het wedstrijdverslag maar op dwtonline.com

En die demo dat weet ik nog zo net niet, gisteren heb ik weer een les gehad en het wordt steeds moeilijker ;-)

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Dat het moeilijker wordt,ja was te verwachten. je gaat niet zomaar naar de semi-gevorderden.

Volgens mij krijgen we van Gea ook een demo. Gea heeft het n.l over slasadans, dat is vast iets met een dressing.We worden nieuwsgierig.

Groetjes Ria

Anoniem zei

Of zal de slasadans ervoor zijn om de slaplantjes aan te moedigen een salade te worden?

Anoniem zei

Ja hoor, leuk, typefoutje SORRY!!!
maar desalniettemin kunnen we met z'n allen een sladansje opvoeren voor een overheerlijke zomersalade!
Groet, Gea

Anoniem zei

Hoi,

Gea de uitnodiging voor een sladansje, wordt aangewerkt.

Groetjes Ria

Maaike zei

Hallo mensen, ik ben heel benieuwd naar jullie sladansje! Ik heb namelijk wel zin in zo'n lekkere zomersalade.
Sowieso weer lekker veel fruit en groente is niet verkeerd ;-)

Anoniem zei

ik eet mee hoor ;-)
groetjes allemaal!