zondag 8 april 2007

Voorpagina!

Groot nieuws! Afgelopen zaterdag heb ik de voorpagina gehaald met een artikel dat ik samen met de stagiaire Pieter heb geschreven. Dat ik met een bericht op de voorpagina sta, vind ik natuurlijk heel bijzonder, vooral zo snel al. Maar waar ik mij het meest over verbaas, is dat het dit bericht is. Het artikel bevat reacties van mensen over de mogelijke onrust in het land - wordt door de oppositie partijen gesuggereerd - en dat in het kader van de Stille Week. Het is een heel simpel bericht maar kennenlijk is het hier interessant genoeg om het op de voorpagina te plaatsen.

Tot nu toe zijn trouwens alle artikelen van mijn hand nog in de krant verschenen. Een artikel, door Suzanne en mij samen geschreven, is echter onder de naam van een andere journaliste geplaatst. Er was namelijk sprake van miscommunicatie waardoor zowel Suzanne en ik als de desbetreffende journaliste bij een pijporgelconcert zaten om daar verslag van te doen. Uiteindelijk is ons artikel geplaatst, maar met de naam van de andere journalist er boven... Vandaag, eerste paasdag, hadden we te maken met een vergelijkbaar geval. Wij gaan naar iets, waarvan achteraf blijkt dat er al door een ander over geschreven is. Ik hoop dat dit soort dingen niet nog vaker gaan voorkomen...

Gelukkig maken we ook leuke dingen mee voor de krant. Zo zijn we voor de weekenddienst van Suzanne afgelopen zaterdag naar eetcafe Zus & Zo geweest waar een tentoonstelling geopend werd van een dj. Erg leuk, vooral de afterparty.

Na het werken zijn we gelijk doorgegaan naar discotheek Starzz, waar deze avond/nacht Da Latin Funk werd georganiseerd. Een party waar vooral Latin muziek werd gedraaid, het was alleen erg jammer dat het zo druk was dat je amper kon dansen en dat het zo blauw stond van de rook dat ik gigantisch last van mijn ogen kreeg waardoor ik geregeld naar buiten moest voor de frisse lucht.


Na het uitslapen was het tijd voor de Paasbrunch met o.a. onze huisgenoten. Erg gezellig, met lekker een croissantje, warme broodjes en natuurlijk een eitje erbij. Dat is voor herhaling vatbaar!

PS: zaterdag hebben we drukkerij van de Ware Tijd bekeken. Zie foto's

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,

De misverstanden komen waarschijnlijk omdat het jullie eerste week is. Het zal vast nog niet bij iedereen bekend zijn dat jullie ook op pad zijn. Om een volgende keer dit te voorkomen, kun je dit wel aankaarten bij de krant.
Heel leuk dat je toch op de voorpagina staat.

Groetjes Ria

Anoniem zei

Ha Maaike,
wat leuk dat jou artikel nu al op de voorpagina staat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er bij De Ware Tijd onderbezetting is, misschien vragen ze wel of je wilt blijven! Ga zo door!
Groetjes, Gea

Anoniem zei

Gefeliciteerd met het halen van de voorpagina! :-)

Anoniem zei

Hallo Maaike en Suzanne,

Vandaag de weekeditie van de Ware tijd (Nederland) gekocht, van vrijdag 6-donderdag 12 april.
Heel bijzonder is om te zien en te lezen dat er van jullie artikelen in staan. Terwijl jullie daar net een week stage lopen.

Groetjes Ria en Bouwe