vrijdag 27 april 2007

Survival in Paramaribo

Dat de stage in Suriname een avontuur zou worden dat wist ik, maar de ervaring van donderdagavond had ik toch liever niet gehad. Wat die ervaring is? Overvallen worden door een man op een scooter. Wat de gevolgen zijn? Ik heel wat armer en de dader heel wat rijker.

Het verhaal:
Suzanne en ik fietsen donderdagavond over een van de grote hoofdwegen terug naar huis, wanneer plotseling een jongeman op scooter mijn tas wegrukt. Waarop hij een van de zijstraten in vlucht. Ik sta volslagen verbaasd te kijken en realiseer me dat er achteraan gaan totaal geen zin meer heeft.

We hebben gelijk de lokale ' 911' gebeld, zoals een van de agenten het zelf mooi noemde. Het viel me mee hoe snel ze ter plekke waren. Helaas niet snel genoeg om ook nog maar een spoor van mijn tas te vinden. De aangifte ging helaas ook niet zo snel. Van middernacht tot ongeveer 01.00 uur heb ik op het bureau gezeten om verslag te doen van de gebeurtenis. Wat trouwens ook wel een vreemde ervaring is, met vragen als 'wat is je geloof?' Ik heb geen flauw idee wat dat met de aangifte te maken heeft...
Na het 'gezellige' gesprek op het bureau zijn Suzanne en ik weer keurig thuis afgezet. Ach kom je toch nog een keer IN een politiewagen te zitten ;-)

Maar goed, dit is eerst wel eventjes genoeg avontuur buiten de jungle.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Ja om 6.30 uur werden we opgebeld, en hoorden we het verhaal. Gelijk actie ondernomen om de bankpassen te blokkeren. Daarna is er geld overgemaakt naar de rekening van Suzanne zodat je in ieder geval over geld kunt beschikken.
Wij zijn blij dat jullie daar met zijn tweeën zitten, en dat we per e-mail vandaag contact hebben gehad.

Heel veel groetjes,

Bouwe en Ria

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Ik hoop dat je weer wat van de schrik bent bekomen.
Je kunt je tegen heel veel dingen beschermen, maar je kunt je niet tegen "het leven" beschermen. Dit is je overkomen en je moet weer verder.

Groetjes van ons Bouwe en Ria

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Toevallig net op de verkeerde plek, de verkeerde plaats.....dit zijn een van de dingen van de wereld van vandaag. Gelukkig alleen maar materie; daarnaast heb je zo ongelooflijk mooie indrukken gehad; alles met elkaar kun je het na veel praten vast wel een plekje geven. We lezen dagelijks de site met ongelooflijk veel betrokkenheid.Bij ons in Groningen zeggen ze altijd: 'kop d'r veur en verder goan!'
Heel veel groeten van ons,
Henriëtte en de rest.

Anoniem zei

Hallo Maaike,

Je hebt wel heel wat meegemaakt, maar daar kom je wel weer doorheen.
Je hebt nog een paar weken stage,en zie dat je er nog wat leuks van maakt.

Groeten Oma Neep

Anoniem zei

Pfff jeetje lees het nu pas. Ben je je mobiel ook kwijt? Bah lijkt me een machteloos gevoel als je er niet achteraan kunt en de politie ook niet meer kan helpen. Inderdaad gelukkig dat jullie er met zn tweeen zijn zeg!

Maaike zei

Mijn mobiel heb ik gelukkig nog. Maar digitale camera, usb-stick, mp3-speler, horloge, geld, pinpas, tas, agenda ben ik jammergenoeg kwijt...